Rok 2020 a Soccer Reality
Minulý rok byl všelijaký, jen ne stereotypní. Začátkem roku celým světem otřásla pandemie. Strach z neznáma a nejistota byly všudypřítomné. Ke krizím se člověk může postavit dvěma způsoby. Buď se jí nechá vláčet nebo ji využije jako příležitost.
My jsme se si zvolili druhou cestu.
Už na začátku bylo jasné, že se musí změnit způsob naší práce. Do té doby jsme vše se zákazníkem řešili fyzicky. Snad jen ten první kontakt probíhal po telefonu. Následná schůzka u kávy nebo v kanceláři ale nyní nebyly možné varianty businessu. Jak zachovat kvalitu prodeje nemovitosti na dálku? Jak zaujmout klienty, když se s nimi nemůžeme vidět?
První, co jsme museli změnit, byl styl přemýšlení nad naší prací. Hledat nové způsoby, nenechat se zmanipulovat standardním negativním myšlením: „To určitě nepůjde. To ani nechci zkoušet.“ A to jsme podle nás zvládli rychle a úspěšně.
Důkazem je řada aktivit, které se i přes nepříznivou situaci podařilo zrealizovat.
Hned jak jsme si uvědomili, že nová cesta je online svět, začali jsme hledat někoho, kdo nám s tímto odvětvím pomůže. A jelikož jsme tak trochu rodinná firma, která dává důraz na dlouhodobou spolupráci založenou na důvěře a odpovědnosti, oslovili jsme dlouholetou kamarádku našeho jednatele Zdeňka Turka, Zuzku Pšajtovou. V Čechách ještě oficiálně nebyl jediný případ Covidu a my už jsme společně pracovali na online komunikaci, rozvoji našich sociálních sítí a dlouhodobé strategii značky. Začali jsme se více soustředit na to, jak nás klienti vnímají, jak vytváříme inzeráty jednotlivých nemovitostí, jestli je náš jazyk srozumitelný.
Zuzka nebyla jediná, která se v tomto roce přidala do týmu. Přivítali jsme tři nové makléře, Terezu Magerovou, pana Šestáka a Pillmanna.
Na začátku prázdnin jsme spustili zbrusu nový web, na kterém náš tým (opět dlouhodobých a zodpovědných přátel) pracoval přes rok. Nechtěli jsme spustit nic polovičního a díky pandemii jsme našli i nějaký ten čas navíc na dotažení stránek k dokonalosti. Pomohli nám Kuba Hrebeňár jako produktový manažer, grafik Jan Slabihoudek a designér Ondra Dostál. A i když se někdy večery protáhly a bylo třeba doplnit tekuté palivo, pánové nikdy neztratili na své profesionalitě.
Ve světě sociálních sítí jsme taky udělali velký krok kupředu. Začali jsme se na svoje vystupování dívat jako na něco, co může pomoci i naší práci. Přestali jsme sdílet věci, které jsou „jen pro zábavu“ a začali jsme více přemýšlet nad tím, co chceme našim klientům sdělit. Absolvovali jsme školení na téma chování na sociálních sítích, začali jsme se v týmu soustředit na konzistentní a dlouhodobou propagaci naší značky. Všichni naši makléři nyní vědí, co znamená značka Soccer Reality, jak chceme vystupovat směrem ke klientům, ale přitom mají volnou ruku v rámci svého projevu. Nechceme roboty, chceme originální a zodpovědné Soccer makléře.
Hodně velký kus práce na sociálních sítích odvedl Zdeněk Turek, který se během několika měsíců překlopil z nastavení „Nesdílím, stydím se“ do módu „Chci tyto nástroje využít naplno“. A musíme uznat, že se mu daří! Dokonce to s kolegou, jednatelem Jirkou Novákem dotáhli tak daleko, že se v srpnu objevili na dvou billboardech po Praze v rámci propagace Soccer Reality.
Asi nejemočnějším výtvorem celého roku byla realizace reklamního spotu ve spolupráci s Luďkem Sobotou. Hledali jsme někoho, kdo nás osloví nejen hereckým potenciálem, ale hlavně lidsky. A to Luděk splnil na jedničku. Ve spolupráci s herečkou Martinou Hekerovou a režisérem Martinem Balkinem jsme vytvořili reklamu s naším osobním příběhem.
Ale o tom až v dalším blogu.
Celý rok zpětně hodnotíme jako rok, který nás neočekávanými událostmi posunul mílovými kroky někam, kam bychom se za normálních okolností dostávali mnohem déle.
Děkujeme všem, co s námi prožívali naše obavy i úspěchy.